General

Compartir apats per païr emocions

A la nostra escola, des de fa un parell de cursos, portem a terme un projecte anomenat “el menjador com a casa”, on cada infant es serveix el seu menjar i escull la quantitat (sempre respectant uns mínims que controla cada monitor de grup).

Com que aquest procés ja ho tenen molt assolit i integrat, hem cregut oportú crear una altra innovació. A partir del segon trimestre, hem cregut convenient que els monitors de cada grup de Primària seguin amb els infants un dia a la setmana, per tal de poder conversar i tractar temes relacionats amb el menjador escolar. I l’hora de menjar és un espai predilecte per a treballar la psicomotricitat, la potenciació dels sentits, les normes de convivència, etc.

En la majoria dels menjadors escolars, s’està aprofitant al màxim les potencialitats didàctiques d’una cosa tan important com l’alimentació, ja que ens permet abordar temes importants en la formació escolar.

L’alimentació és un bon factor educatiu, ja que el menjar és molt important pel nostre dia a dia, no només per la salut sinó per la nostra perspectiva més vivencial. Hi ha molts moments que estem asseguts a taula amb altres companys i familiars, ha de ser un moment distés per tal de treure temes que interessin i ens enriqueixin.

L’educació en hàbits saludables, entre ells l’alimentació, no depèn d’un sol front sinó que són diversos els elements implicats. D’una banda, i principalment, la família, però per un altre, els monitors del menjador escolar, els qui tenen un paper importantíssim en la transmissió d’unes correctes pràctiques alimentàries. Per això, es torna imprescindible la inclusió de la nutrició com un pilar d’aprenentatge més i els qui estan darrere d’això han de tenir la informació i la preparació adequada.

Tots anem amb la mateixa idea, que el menjador pugui ser un espai de gaudi per als menors i també per als adults que els atenen.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *